Als de dag van gisteren.

Ik kijk in mijn online agenda, volle bak morgen voor Medisch Noodzakelijke Voetzorg.

Ik maak me serieus zorgen om  de voeten van sommige klanten, nu we al een aantal weken dichtzitten voor reguliere voetzorg.

ik scrol even over mijn exacte planning en mijn gedachten dwalen af, ze dwalen terug naar in de tijd toen ik begon in het jaar 2005. (Alle foto’s die ik toegevoegd heb is van de begintijd als pedicure)

Toen maakte mijn hart een sprongetje bij elke klant die ik ‘kreeg’. Dat is nu, na zoveel jaar, nog steeds zo, alleen is het meer vanzelfsprekend geworden (gelukkig). Tegenwoordig plannen veel mensen in, middels de online agenda.

In het begin van 2005, toen ik net gediplomeerd pedicure was,  stond ik samen met een collega Pedicure in een plaatselijk krant met een persbericht. 

Daarna begon voor mij,  mijn echte Pedicure avontuur.

Mijn allereerste klant kan ik me nog herinneren als de dag van gisteren.  Bij gebrek aan een echte praktijk ruimte (ik moest natuurlijk ergens beginnen) heb ik de klant behandeld in de bijkeuken van mijn huis. 

 

Het was een bekende van een vriendin,  die last had van de voeten. Komt dat even goed uit 😉

Ik was erg gespannen voor deze eerste behandeling en wilde het graag heel goed doen. Vele malen gecontroleerd of ik alles wel op mijn tafeltje had liggen.

Nadat ik mezelf had voorbereid kon ik ‘de strijd’ aan  gaan, en begon ik dus mijn eerste echte behandeling zonder toeziend oog van de lerares.

 

Het duurde een tijd, (voor mijn gevoel wel een halve dag) tot ik resultaat had, maar ik was er tevreden over, het was oke.

Maar wat vergde die eerste behandeling veel van mij. 

Toen de behandeling voorbij was, viel er een last van me af. 

 

Rond mijn werkplek was het erg nat geworden, wist ik veel hoe de sprayfunctie van mijn nieuwe pedicure motor werkte. Maar de klant was tevreden met ‘de nieuwe voeten’ dat gaf me een fijn gevoel.

Tegenwoordig zijn de beginnersfoutjes er wel uit, alhoewel ik elke dag nog weer leer in mijn praktijk.

 

Veel klanten die in het begin kwamen, komen nog steeds frequent in de praktijk. Zo ook die eerste klant. 

 

Lieve klanten, dank je wel voor alle vertrouwen in de afgelopen 16 jaar en ik hoop dat ik jullie nog heel lang en veel mag behandelen.

Hopen dat we elkaar gauw weer zien.

Fijne dag.

 

Lieve groet,

Sandra

De foldertjes zijn uit mijn beginperiode als pedicure. Provoet de brancheorganisatie heeft mij toe gevraagd of ik mee wilde werken aan een fotoshoot voor promotiemateriaal. Dit is het blijvende resultaat.

0 0 stem
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Anderen lezen ook

Het zijn de kleine dingen die het doen.

0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x
()
x